Bare enda et Vikersund IF nettsteder-nettsted

Torsdag 30. januar: Alpint!

VIF – Idrettskole

v/Knut Kreken

Vikersund, 20.1.14

Kjære foreldre og barn ved VIF Idrettsskole 13/14.

Også i år drives Vikersund Alpinsenter på dugnad av Vikersund Alpin – & Snowboardklubb. Mange foreldre/besteforeldre er og har vært utrolig flinke til å stille opp som bl.a. heiskjørere og drivere i kiosken. Uten disse har det ikke vært mulig. Vi i styret får ikke takket alle nok, så vi benytter også anledningen til nok en gang å si: TUSEN TAKK!

Det betyr også at vi i år har muligheten til å gjennomføre fjorårets opplegg for deltagerne på Idrettsskolen. Det er alpinsport vi skal presentere for barna – så også i år blir det utelukkende alpint opplegg. Detaljene får dere i bakken, men hovedpoenget er at vi deler inn i ferdighetsgrupper – ikke klassevis. Blant annet blir det stukket en slalomløype, mens de mest øvede får instruksjon i ”hopp og sprett” og rail – kjøring av vår flinke ungdommer i klubben.

Datoene dette skal foregå er:

Uke 5: Torsdag 30.1.14 kl. 1730 – 1900.

Uke 6: Torsdag 6.2.14 kl. 1730 – 1900.

Uke 7: Torsdag 13.2.14 kl. 1730 – 1900.

I angitt tidsrom er selvfølgelig skiheisen gratis for alle deltagerne (også foreldre som må følge uøvde barn).

Siden vi skal ha alpine aktiviteter, er det av sikkerhetsmessige årsaker forbudt med alle ”akeredskaper”. Vi vet at ikke alle har alpinutstyr, men håper at vi med dette informasjonsskrivet gir de som ikke har utstyr, mulighet til for eksempel å få lånt seg utstyr. Vi disponerer dessverre ikke utstyr for utlån.

Langrennsski forbudt. Dette også av sikkerhetsmessige årsaker.

Vi presiserer at opplegget på Idrettskolen ikke er et nybegynnerkurs der vi har kapasitet til å drive ”en til en – instruksjon”. Så mange instruktører har vi rett og slett ikke. Møter noen helt uøvde deltagere, har vi kjøresele til utlån, der vi kan instruere den voksen som er med barnet i hvordan man bruker selen.

Vi ber om at alle barn blir iført en refleksvest, slik at vi kan holde skolens deltagere skilt fra øvrige brukere av anlegget.

Og husk: Hjelm er påbudt!

Har dere spørsmål, ta gjerne kontakt med meg (helst på e – post).

Med sportslig hilsen

For styret i Vikersund Alpin – & Snowboardklubb