A-laget: Poengdeling mot serielederen

Etter en forholdsvis svak åpning av høstsesongen var det knyttet stor spenning til toppmatchen mot den suverene serielederen, Holeværingen fredag kveld.
Holelaget lå før matchen 11 poeng foran VIF, så de kom som store favoritter til matchen.

Første omgang ble en stillingskrig der begge lag kjempet, jobbet og kriget. Men de store mulighetene noterte vi ikke i denne omgangen. Den største sjansen i omgangen var det Lasse Tangen som fikk, da han på elegant vis curlet ballen rett utenfor Holekeeperens høyre stolpe midtveis i omgangen. Dermed gikk lagene målløse til pause.

Andre omgang var bare 6 minutter gammel da de blå fra Hole lempet ballen i bakrom på en hurtig kantspiller. Litt nøling i VIF-forsvaret og visp lå ballen bak Braathen. 0-1 til bortelaget.
Resten av matchen fortsatte i samme stil som første omgang, der det var to lag som begge ville vinne og kjempet godt. Da det stod ett minutt igjen på kampuret våknet den gamle ringreven, Anders Svendby. Med den følsomme silkefoten sin la han et utsøkt innlegg som fant hodet til vår kaptein, Ruben Iversen. Kapteinen med stor K headet inn utlikningen, noe som var fullt fortjent etter et jevnt matchbilde.
Jubelscenene etter målet viste at dette målet betydde mye for gutta. Etter en trå periode, var dette en skikkelig vitamininnsprøytning for resten av sesongen!

KIV!

17. serierunde 5.div.avd.1, Vikersund stadion, 9. september 2016:

VIKERSUND – HOLEVÆRINGEN 1-1 (0-0)
0-1 (51) Espen Berg
1-1 (89) Ruben Iversen

Kristoffer Braathen, Ruben Iversen, Vegard Hansen, Håvard Brandtenborg (Vegard Møller Johnsen inn 69. min), Lars M Winther, Vegard Bonsaksen (Kristian Sørli Lunde inn 56. min, Anders Svendby inn 77. min), Tom Korsgård, Kristoffer Sørensen, Moa Karim, Tom Bottolfs (Ole Fidjestøl inn 73. min) og Lasse Tangen.