A-laget: Gutta tok sin 5. strake seier!

Fredag kveld gjestet Vikersund Prestfoss stadion til match mot Sigdal/Haugfoss2. Litt regn i lufta og en nydelig naturgressmatte var det som møtte gutta. Hjemmelaget hadde før oppgjøret vist stigende form, så gjestene var forberedt på en tøff match.
Men gjestene åpnet matchen med et smell! Etter kun 60 sekunders spill lå ballen bak Sigdals sisteskanse, da Ivar Heimstad fyrte løs med venstrefoten fra 18 meter. VIF-gutta var virkelig i støtet fra start og få minutter senere økte Tom Bottolfs til 2-0. Samme mann økte til 3-0 før det stod 10 minutter på matchuret. En virkelig kanonade mot Sigdalmålet av VIF’s formsterke gutter. Den notoriske målscoreren Tom Bottolfs kunne fått sitt hattrick halvveis i omgangen da kan tråklet seg gjennom alle Sigdal-gutta, men avslutningen gikk dessverre rett på keeper.
Utover i omgangen senket bortelaget seg noe, og Sigdal kom til noen gode kontringer, dog uten uttelling. Rett før pause var Alexander Haveråen frampå og bredsidet enkelt inn 4-0. Dermed ble det pauseresultatet, og gutta gikk til pause med en solid ledelse.

Andre omgang fortsatte i samme spor, et VIF-lag som dominerte det meste som foregikk ute på det grønne teppet. Etter snaue timen raget Kim F Winther høyest på en corner og headet enkelt inn 5-0. Gjestene fortsatte å rulle opp angrep på løpende bånd, og unge Winther ble tomålsscorer et kvarter før slutt. 6-0 til VIF. Det siste kvarteret var det flere som ønsket navnet sitt i målprotokollen, og ved flere anledninger stod gutta i kø for å «putte på». Kveldens siste scoring kom på straffe, da veteranen Vegard Møller Johnsen ble revet ned inne i 16 meteren. Møller Johnsen tok selv straffen og fastsatte sluttresultatet til 7-0 til Vikersund.

Nå tar gutta en velfortjent fotballferie på 2. plass på tabellen. Første match etter ferien er mandag 15. august.

Vi ønsker alle VIF-fans en riktig god sommer!

Sigdal1

12. serierunde 5.div.avd.1, Prestfoss stadion, 1. juli 2016:

SIGDAL/HAUGFOSS2 – VIKERSUND 0 – 7 (0 – 4)
0-1 (01) Ivar Heimstad
0-2 (07) Tom Bottolfs