A-laget: Tosifra over Jevnaker

VIF-gutta gav seg ikke før hele kuleramma var full, og de røde heltene endte med å sette hele 10 scoringer bak Jevnakers sisteskanse.
Hjemmelaget tok kommandoen fra start og dominerte i samtlige 90 minutter denne fredagskvelden på Tangenodden.
Men det skulle ta hele 26 minutter før VIF-gutta satte sitt første for kvelden. Lars M Winther fikk testet kruttet i venstrefoten og ballen føyk inn i nettet. Før scoringen hadde vi notert et knippe muligheter for hjemmelaget og det var bare et tidsspørsmål når scoringen skulle komme. Kun to minutter senere lå ballen igjen i mål, og denne gangen var det storscorer Lasse Tangen som nettet sikkert. Spissmakker Brahim Boustta ville også være med på moroa og la på til 3-0 til hjemmelaget like før pause. Gutta gikk til pause med en solid ledelse, som burde strengt tatt vært større etter spill og sjanser.

Andre omgangen åpnet med et brak, og Lasse Tangen var centimetre fra å sette sitt andre for dagen rett fra avspark. Det skulle bli hele SJU scoringer for hjeemmelaget i andre omgang, og Lasse Tangen stod for hele 5 av de. DEt førte han opp i totalt 6 scoringer denne kvelden.
I løpet av omgangen gjorde hjemmelaget hele 5 bytter slik at alle fikk verdifull spilletid. Ekstra hyggelig var det at samtlige gjorde manns jobb.
Dette var vårsesongens siste hjemmematch, og da gjenstår kun to bortematcher før gutta tar en velforjent fotballferie.

Kampfakta:
10. serierunde 5.div.avd.1, Vikersund stadion, 17. juni 2016:

VIKERSUND – JEVNAKER2 10 – 0 (3 – 0)
Mål:
1-0 (26) Lars M Winther
2-0 (28) Lasse Tangen
3-0 (42) Brahim Boustta
4-0 (55) Andreas Sæthre
5-0 (65) Lasse Tangen
6-0 (71) Lasse Tangen
7-0 (82) Lasse Tangen
8-0 (83) Lasse Tangen