Canal Digital Gir Tilbake – Fotballgruppa får 50.000,-

Fotballgruppa i Vikersund IF får 50.000,- til rekrutering av unge fotballspillere.
Vi søkte om støtte til 2 stykk 3×3 baner og baller til Alle Jenter På Banen og var så heldig å bli plukket ut som mottager av Canal Digital sin Gir Tilbake kampanje.
Flere av dere har sikkert lest i avisen om at Vikersund fotball ble overrakt denne sjekken i pausen på Tippeliga kampen mellom Strømsgodset og Bodø/Glimt (2-0). Sjekken ble overrakt til Jarl Vegar Evenstad og jenter fra Vikersund sitt Jenter 11 og jenter 14 lag.
Legger ved en mail og Juryens begrunnelse for valg av Vikersund IF. Vi får mange gode ord som jeg vil at spillere, trenere, lagledere og frivillig rundt Vikersund Fotball skal trykke til sitt bryst. Det har dere ærlig fortjent.

Det var med stor glede at juryen i «Canal Digital Gir Tilbake Spesial» prosjektet bestemte at det er søknaden fra Vikersund IF Fotball og deres «Alle jenter på banen» prosjekt, baller og 3v3 baner, under Canal Digital «Gir Tilbake Spesial» tildelingen på Marienlyst 23 april i år.
Gir Tilbake Spesial er et samfunnsprosjekt fra Canal Digital hvor vinneren får tildelt NOK 50 000 som skal gå uavkortet til et fotballprosjekt som er dedikert barn og ungdom. Totalt kom det inn 42 søknader fra klubber tilhørende Buskerud fotballkrets.
En jury bestående av Strømsgodset, Norsk Toppfotball, Buskerud Fotballkrets, Drammens Tidene, og Canal Digital hadde følgende begrunnelse for valg av vinner:

Klubben driver et forbilledlig arbeid med rekrutering og aktivisering av fotballspillere i alle aldre.
Klubben har lagt stor vekt på å få flere jenter aktivisert i idretten, og arrangerer årlig aktivitetstilbudet «Alle Jenter på Banen» for skolekretsene i Modum, Sigdal og Krødsherad.
Til dette arrangementet trenger klubben utstyr, som også vil være til stor nytte i den daglige breddevirksomheten klubben har i sitt lokalmiljø.
En enstemmig jury ønsker derfor å støtte videre utvikling av breddefotballen, og jentefotballen spesielt, i dette distriktet med innkjøp av fotballer og 3v3 baner.
50 000 kroner fra Canal Digital tildeles derfor Vikersund IF Fotball.
Vi gratulerer.

Styret i Vikersund Fotball