A-laget: Siste finpuss endte med tap

Onsdag kveld 6.april var det nok en gang duket for treningsmatch på Vikersund Stadion. På motsatt banehalvdel sto by gutta fra Hokksund. Hokksund holder som Vikersund til i 5.divisjon i 2016, men i motsetning til våre gutter skal Hokksund spille i avd.2. VIF gutta tok tak i kampen og styrte spillet fra start. Men etter kun 6.min snapper spissen til Hokksund opp ballen i farlig posisjon og setter inn 0-1. Nok en gang kommer VIF under fra start men gutta forsetter å trille ball og skaper flere gode sjanser etter å ha fått en i sekken. Ut av ingenting snapper nok en gang Hokksund opp ballen i farlig posisjon og setter inn 0-2 etter 17.min. Meget ufortjent og mot spillets gang. VIF gutta fortsetter den gode trenden, holder ball i laget og spiller til tider skjorta av Hokksund selv etter to i tryne tidlig i matchen. Når uret passerer 30.min fosser eldste mann Winther nedover venstrekanten, han finner Tangen i boks som flikker ballen videre til Boustta som smeller ballen i nettet. Meget fortjent etter flere gode sjanser til hjemmelaget.

Gutta fortsetter trykket og etter 40.min er utligningen et faktum. Nok en gang er Winther på hugget og slår et krem innlegg inn i boks. Der venter ikke mindre en fire fremadstormende rødkledde, ballen havner hos siste mann i bølgen av Vikersund gutter. Unge Hervig er like kald som Rekdal var i Marseille i 98 og banker inn utligningen. Vikersund holder seg til planen og spiller meget god og underholdene fotball i 1.omg.

2.omg starter som den første sluttet med stort press av hjemmelaget. Bortelagets keeper holder Hokksund med i kampen med flere feber redninger gang etter gang. Vikersund sliter til slutt ut Hokksunds sisteskanse som må bytte i det 80.min etter å fått seg en smell. Vikersund har los på sin tredje for kvelden, men i det 90.min snapper Hokksund opp ballen og setter inn sitt tredje. Hadde det vært liveodds ville nok oddsen på Hokksund scoring ha vært i nærheten av hva Leicester hadde for seier i Premier League i August. (5000/1) Kampen ebber ut i 2-3 tap for våre gutter, selv etter en meget god kamp. Vi tar med oss det gode spillet og glemmer de 3 forsmedelige vi fikk i sekken. Seriestart nærmer seg med stormskritt og undertegnede vil oppfordre det som kan krype og gå av fotballinteresserte i Vikersund til å ta turen til Tangenodden for å få med seg lokaloppgjøret mot Sigdal/Haugfoss2 Torsdag 19.april. Vi takker Hokksund for matchen og ønsker dem lykke til i årets sesong.

Treningskamp, Vikersund stadion 6. april 2016:

VIKERSUND – HOKKSUND 2-3 (2-2)

0-1 (6) Hokksund
1-1 (14) Hokksund
1-2 (30) Brahim Boustta
1-3 (40) Ruben Hervig
2-3 (90) Hokksund

Jon K Baustad, Bernt Ole Sprakehaug (Tom Bottolfs 54.min) Vegard Hansen, Lars B Uhlen (Gunnar Dokken 65.min), Lars M Winther, Ruben Hervig (Vegard Møller Johnsen 65.min), Kim F Winther, Nicklas Andreassen, Alexander Haveråen (Ivar Heimstad 54.min), Brahim Boustta (Vegard Jelstad 75.min), Lasse S Tangen. INB: Ruben Myhre