A-laget: mange mål i treningsmatchen mot IL Skrim

Mandag 28. mars (2. påskedag) spilte VIF-gutta treningsmatch på Vikersund stadion mot divisjonskollega Skrim. Et forholdsvis friskt vindvær satte sitt preg på matchen, og hjemmelaget sleit i startfasen i tøff motvind. Bortelaget skulle sette to mål bak Sjøberg i VIF-buret før de røde våknet fra påskedvalen. Men det gutta presterte i den første omgangen er ikke mye å skrive hjem om.

Den andre omgangen ble noe bedre fra hjemmelagets side. Og etter drøye fem minutter av omgangen stormet Pål Spone opp langs venstresiden. Spone la en perfekt ball inn til Brahim Boustta. Vår juvel fra Marokko bredsidet enkelt inn til 1-2. Nå hadde jakten på Skrims ledelse virkelig tatt av. Men kun få minutter senere satte bortelaget inn sitt tredje for dagen. En Skrimspiller får stå umarkert i boksen og heade uforstyrret inn en tomålsledelse for Kongsberg-gutta.

Etter snaue timen entret Bernt Ole Sprakehaug banen. Og med et strålende langskudd reduserte han for VIF til 2-3, med kun 5 minutter på banen. Vår keeper kan også sine kunster ute på banen! Kampens siste minutter var i all hovedsak spill mot et mål. Og med 5 minutter igjen av matchen satte Kim Fredrik Winther fart. Etter å ha passert halve Skrim-laget ble han ureglementert hindret inne i 16 meteren. Straffe? Alle på stadion ropte på straffe, men kampens meget rutinerte og gode dommer så at ballen trillet til Lasse Tangen. Spissen satte på glimrende vis inn utlikningen til 3-3. Samme mann kunne avgjort minutter senere, men avslutningen gikk rett utenfor. Dermed endte treningsmatchen med uavgjort 3-3.

Dette ble aldri den helt store matchen av gutta. Men de skal ha honnør for at de kom tilbake etter å ha ligget under med to mål! Vi takker Skrim for matchen og lykke til i årets seriespill.

Treningskamp, Vikersund stadion 28. mars 2016:

VIKERSUND – SKRIM 3-3 (0-2)

0-1 (17) Skrim
1-1 (26) Skrim
1-2 (52) Brahim Boustta
1-3 (56) Skrim
2-3 (62) Bernt Ole Sprakehaug
3-3 (85) Lasse Tangen

Dommer: Hans Egil Drolsum

Vikersunds lag: Alexander Sjøberg, Ruben Iversen, Tom Bottolfs, Lars B Uhlen, Lars M Winther, Pål Spone (Gunnar Dokken inn 66. min), Kim F Winther, Nicklas Andreassen (Vegard Møller Johnsen inn 63. min), Alexander Haveråen (Brahim Boustta inn 27. min), Ruben Hervig (Bernt Ole Sprakehaug inn 57. min) og Lasse Tangen.