A-laget: Seier i treningsmatch

Lørdag var det duket for treningsmatch for A-lags gutta. Divisjonskollega DRIM fra Drammen gjestet Vikersund stadion. Bortelaget endte på en sterk 2. plass i divisjonen i fjor, så det var ventet tøff motstand på Vikersund stadion denne lørdags formiddagen for våre gutter. Matchen startet med et hjemmelag med stor dominans i banespillet, men det var bortelaget som satte den første scoringen. En ball i bakrom fant DRIM-spissen som på pent vis satte inn 1-0 etter et snaut kvarter.
VIF-gutta fortsatte med godt spill, og etter 25 minutter fikk laget tildelt straffe. Lasse Tangen ble felt i god posisjon foran DRIMs sisteskanse, og Tangen satte selv straffen i mål. 1-1 på stadion. DRIM tok tilbake ledelsen igjen kun minuttet senere, da en DRIM spiller fikk vendt opp på hjørnet av 16 meteren. DRIM-spissen curlet ballen pent opp i motsatt hjørne, utagbart for debutant i VIF-buret, Ruben B Myhre.
Matchbildet fortsatte resten av omgangen, men lagene gikk til pause med en knapp ledelse til bortelaget.

Andre omgang var ca. 10 minutter gammel, da hjemmelaget utliknet DRIMs ledelse. En perfekt corner fra Kim F Winther fant Nicklas Andreassen foran mål. Midtbanespilleren hamret ballen i nota og 2-2 på Tangen. VIF-gutta fortsatte å kjøre på, og etter 70 minutter var endelig laget i føringen. Pål Spone stormet fram på høyrekanten. Inne foran mål fant han Lasse Tangen som flikket ballen videre til Ivar Heimstad. Innbytteren bredsidet ballen iskaldt i nota til en meget fortjent ledelse til Vikersund.
Sluttresultatet skulle en annen innbytter stå for da Vegard Jelstad regelrett kjempet ballen i mål og fastsatte sluttresultatet til 4-2.

Dette var en solid match av gutta som viser lovende takter mot en sterk motstander. Vi takker DRIM for matchen og på gjensyn i slutten av mai.

Kampfakta
:

Treningskamp, Vikersund stadion 12. mars 2016:

VIKERSUND – DRIM 4-2 (1-2)

Mål:

0-1 (12) DRIM
1-1 (25) Lasse Tangen
1-2 (26) DRIM
2-2 (56) Nicklas Andreassen
3-2 (70) Ivar Heimstad
4-2 (83) Vegard Jelstad

Vikersunds lag:
Ruben B Myhre, Ruben Iversen, Vegard Hansen, Lars B Uhlen (Ivar Heimstad inn 30. min), Lars M Winther, Pål Spone, Kim F Winther (Jørgen Stenbro inn 30. min, Kim F Winther inn 45. min), Nicklas Andreassen, Alexander Haveråen (Bernt Ole Sprakehaug inn 63. min) Brahim Boustta (Vegard Jelstad inn 63. min) og Lasse Tangen.