A-laget: Gutta tapte knepent mot Drafn

Søndag ettermiddag tok VIF-gutta imot serieleder og serievinner Drafn til sesongens siste hjemmematch. Drammenslaget har allerede vunnet vår avdeling og er klare for 4. divisjon 2016. Vi benytter anledningen til å gratulere de grønne fra Drammen med opprykket!

Matchen startet relativt jevnt. Begge lag ville spille fotball og spillet bølget frem og tilbake. Bortelaget scoret etter 11 minutters spill på sin første store mulighet. Men det gikk kun 5 minutter før lagene var likt igjen. Toppscorer Lasse Tangen vendte glitrende opp innenfor 16 meteren og banket ballen inn bak en sjanseløs Drafn-keeper.
Første omgangen var en jevn affære og det så ut til at lagene skulle gå til pause med 1-1. Men på overtid av omgangen fikk en Drafn-spiller stå helt alene i returrommet. Deres midtbanespiller fikk til et greit skudd som snek seg inn i hjørnet og 1-2 til bortelaget.

Andre omgangen var også en jevn batalje. Men det var Vikersund som jaktet utlikning og laget var farlig frampå ved flere anledninger. Nicklas Andreassen headet inn det alle på stadion trodde var en utlikning til 2-2, men dommeren annullerte for offside. Og i jakten på utlikning tømte hjemmelaget seg noe bak, og da gikk det som det ofte gjør: bortelaget kontret inn 1-3 på tampen av matchen. Det ble dermed sluttresultatet denne søndagen.

Da gjenstår det en match av sesongen. Da tar turen til Heradsbygda.

20. seriekamp, Vikersund stadion 11. oktober 2015

VIKERSUND – DRAFN 1-3 (1-2)

0-1  (11) Kutlu Bulut
1-1  (16) Lasse Tangen
1-2  (45) Jhon Agustin
1-3 (79) Jhon Agustin

Bernt Ole Sprakehaug, Ruben Iversen, Vegard Hansen, Lars Bråthen Uhlen, Lars M Winther, Tommy Svendsrud, Kim F Winther, Nicklas Andreassen, Pål Spone (Anders Svendby inn 46. min, Ruben Hervig inn 65. min) Brahim Boustta (Ole Erik Marberg inn 36. min) og Lasse Tangen.