A-laget: Tredje strake seieren til gutta

Mandag kveld tok VIF-gutta turen til byen og match mot Hokksund. VIF-gutta lå før oppgjøret et poeng foran Hokksund på tabellen, så det var ventet et jevnt og spennende oppgjør.

Matchen startet på verst  tenkelig vis for bortelaget. Noe rusk i den bakre fireren førte til at hjemmelaget gikk opp i ledelsen allerede etter 1 minutts spill. Heldigvis så ikke dette ut til å affisere de røde i det hele tatt  og gutta vartet opp med en meget solid første omgang. Etter drøye 20 minutters spill var det balanse i regnskapet, da Tommy Svendsrud med god hjelp av en Hokksundspiller fikk  ballen over streken og i mål. 1-1 på Falkbanen. Vikersund fortsatte storspillet og drøye 5 minutter seinere lå ballen nok en gang i nettet bak Hokksunds sisteskanse. Denne gangen var det Fredrik Svae som elegant bredsidet inn de røde i ledelsen. Svae ble servert av spissmakker Lasse Tangen i denne situasjonen.
Den tredje scoringen var det Tangen som stod bak. Toppscoreren banket inn en 3-1 ledelse til VIF snaue 10 minutter før sidebytte. Lagene gikk til pause med en meget fortjent ledelse til VIF.

Den andre omgangen var det fortsatt bortelaget som dominerte banespillet. Hokksund hadde knapt en mulighet i andre omgang. Dog etter drøye 80 minutters spill så det ut til at hjemmelaget skulle redusere, men stoppertalentet Lars Bråthen Uhlen fikk stoppet forsøket regelrett på målstreken.
I slutten av matchen var det to gode, gamle ringrever som entret banen. Anders Svendby tok umiddelbart kontroll på midtbanen, og Børre Østenengen kom inn i en noe uvant kantrolle. Men med klokskap og gode basisferdigheter satte begge sitt preg på matchens siste minutter. Da kamp-uret bikket 90 minutter, og enda et par minutter ut i tilleggstiden fikk Østengenen ballen ute på høyre kant. En millimeters pasning fra Østenengens gylne høyrefot fant Brahim Boustta foran mål, og unggutten headet inn matchens siste scoring. 4-1 til Vikersund.

Dette var den tredje strake seieren for gutta og vi håper gutta fortsetter storspillet i sesongens to siste matcher.

19. seriekamp, Falkbanen 5. oktober 2015

HOKKSUND – VIKERSUND 1-4 (1-3)

1-0  (01) Hokksund
1-1  (21) Tommy Svendsrud
1-2  (27) Fredrik Svae
1-3 (37)  Lasse Tangen
1-4 (90) Brahim Boustta

Vikersunds lag: Bernt Ole Sprakehaug, Ole Erik Marberg, Vegard Hansen (Tommy Svendsrud inn 72. min, Børre Østenengen inn 89. min), Lars Bråthen Uhlen, Lars M Winther, Tommy Svendsrud (Brahim Boustta inn 58. min), Kim F Winther, Nicklas Andreassen (Anders Svendby inn 86. min), Pål Spone (Kristian Syversen inn 69. min), Fredrik Svae (Ruben Hervig inn 67. min) og Lasse Tangen.