A-laget: 3 poeng mot Jevnaker

Fredag kveld var det klart for nok en hjemmematch for A-lags gutta. Denne gangen var det gjester fra Hadeland, nemlig andrelaget til Jevnaker som hadde tatt turen til Vikersund. Forrige hjemmematch var et fyrverkeri av en fotballkamp, og våre trofaste tilhengere ønsket seg reprise fra forrige match.
Og det så virkelig ut at slik skulle det gå. For bare etter 56 sekunder på matchuret lå ballen i buret bak JIF-keeperen. Brahim Boustta banket ballen i mål etter en corner. Spillet fortsatte med et hjemmelag som dominerte fullstendig ute på kunstgresset og som produserte sjanser på løpende bånd. Svake innlegg og avslutninger gjorde at dominansen ikke gav uttelling, og lagene gikk til pause med 1-0 til hjemmelaget.

Andre omgangen fortsatte med flott spill og et hjemmelag som vasset i muligheter. Dog uten å omsette sjansene i mål. Og etter en times spill utliknet bortelaget etter sin første reelle sjanse i matchen. Dette var virkelig surt for VIF-gutta. Og verre skulle det bli. Etter 75 minutters spill var bortelaget på sin andre visitt foran Bernt Ole Sprakehaug i VIF-buret, og det hele endte med at Jevnaker satte sitt andre for dagen og 2-1 til gjestene. Blodig urettferdig sett med VIF-øyne.

Men hjemmelaget gav ikke opp, og med kun 4 minutter igjen av matchen utliknet Kim Fredrik Winther på hodet etter nok en VIF-døball. Og det massive VIF-presset gav til slutt resultater. Et par minutter på overtid var toppscorer Lasse Tangen frampå og banket ballen i mål. 3-2 til Vikersund. En 3-poenger som var så fortjent, så fortjent!

Kampfakta:

18. seriekamp, Vikersund stadion 25. september 2015

VIKERSUND – JEVNAKER2 3-2 (1-0)

Mål:
1-0  (01) Brahim Boustta
1-1  (60) JIF
1-2  (75) JIF
2-2 (86) Kim F Winther
3-2 (90) Lasse Tangen
Vikersunds lag: Bernt Ole Sprakehaug, Ruben Iversen, Vegard Hansen, Lars Bråthen Uhlen, Lars M Winther, Tommy Svendsrud (Fredrik Svae inn 54. min), Kim F Winther, Nicklas Andreassen, Pål Spone, Brahim Boustta (Ole Erik Marberg inn 59. min) og Lasse Tangen.