A-laget: 6-0 seier over Haugsbygd

Etter en meget svak periode med kun 1 poeng på de 5 siste matchene løsnet det endelig for VIF-gutta denne varme augustkvelden. Det hele endte med kalassifrene 6-0 over gjestene fra Hønefoss.

Men det skulle gå snaue timen før hjemmelaget fikk hull på byllen. Og det var selveste Vegard Hansen som fikk æren av å åpne scoringsballet. Midtbanegeneralen regelrett tuppet ballen opp i krysset fra 16 meter. Selv Manuel Neuer ville hatt problemer med å få hanskene på kanonkula fra Hansen. Scoringen var en skikkelig vitamininnsprøyting for de røde heltene som nå produserte målsjanser på løpende bånd. Unggutten Pål Spone doblet ledelsen etter drøye timen med en elegant scoring.
Så var det duket for et ekte hattrick av Lasse Tangen. Spissen banket inn hele 3 mål på knappe ti minutter. En fantastisk prestasjon av gutten fra toppen av Badeveien.  Da Tangen hadde gjort seg ferdig stod det 5-0 i målprotokollen.
Nicklas Andreassen fastsatte sluttresultatet da han fikk ei tå på et fantastisk innlegg fra Alexander Haveråen. Alle gutta gjør en meget god forestilling, og spesielt andreomgangen må gutta ta med seg videre inn i høstjakta!

Dagens VIF-gutt: Fredrik Svae

13. seriekamp, Vikersund stadion 17. august 2015

VIKERSUND – HAUGSBYGD 6-0 (0-0)

1-0 (59) Vegard Hansen
2-0 (65) Pål Spone
3-0 (70) Lasse Tangen
4-0 (72) Lasse Tangen
5-0 (79) Lasse Tangen
6-0 (89) Nicklas Andreassen

Vikersunds lag: Bernt Ole Sprakehaug, Ruben Iversen (Anders Svendby inn 70. min), Kristian Syversen, Fredrik Svae (Nicklas Andreassen inn 85. min), Lars M Winther (Ruben Hervig inn 73. min), Brahim Boustta (Pål Spone inn 47. min), Nicklas Andreassen (Alexander Haveråen inn 73. min), Ole E Marberg, Vegard Hansen (Tommy Svendsrud inn 66. min), Kim F Winther og Lasse Tangen.