A-laget: 3 mål mot Hallingdal/Geilo holdt ikke

På en av sommerens varmeste og fineste dager valgte et fåtall  av Vikersunds beste menn å ta turen oppover Hallingdal til match mot Hallingdal/Geilo.

Og starten på høstsesongen ble ikke som ventet for VIF-gutta da de gikk på et forholdsvis stort tap mot unggutta fra Hallingdal. Utfra spill og sjanser var nok resultatet noe forsmedelig, men det skal sies at hjemmelaget vant fortjent.
Bortelaget startet meget bra og gutta kom til flere brukbare muligheter. Det var da fortjent at stopper Kristian Syversen headet bortelaget i ledelsen midtveis i omgangen. Den første halvtimen var VIF-gutta det beste laget på banen, men hallingene sneik seg sakte men sikkert inn i matchen. De ga seg ikke før de hadde satt 3 mål før pause.

VIF fikk også en meget god start på andre omgang da kaptein Ole Erik Marberg reduserte til 3-2 etter corner. Rett etter scoringen måtte den eminente kapteinen av banen, og da mistet  bortelaget noe av momentet på midtbanen. 4 mål på rad for hjemmelaget i andre omgang må settes på  kontoen for meget god uttelling. Rett før slutt fikk Anders Svendby mulighet til å teste venstreslegga, og det resulterte i en meget flott 7-3 scoring på et frispark fra 17 meter.
Det ble dermed sluttresultatet på Geilo stadion. Til tross for tap, var stemningen god i bussen på veien hjem. Det lover godt for resten av høsten!

12. seriekamp, Geilo stadion 8. august 2015

HALLINGDAL/GEILO – VIKERSUND 7-3 (3-1)

0-1 (22) Kristian Syversen
1-1 (31) Stian Bråten
2-1 (35) Ahmed Ahmed
3-1 (44) Andres Hammerbøen
3-2 (48) Ole Erik Marberg
4-2 (56) Stian Bråten
5-2 (62) Anders Golberg
6-2 (65) Anders Golberg
7-2 (84) Anders Golberg
7-3 (88) Anders Svendby

Vikersunds lag: Rune Flattum, Ruben Iversen, Kristian Syversen, Tom Korsgård (Øyvind Kjølstad inn 80. min), Lars M Winther, Brahim Boustta (Anders Svendby inn 46. min), Nicklas Andreassen, Ole E Marberg (Alexander Haveråen inn 60. min), Alexander Haveråen (Ruben Hervig inn 46. min), Kim F Winther og Pål Spone.