A-laget: 1-1 i scoringer og røde kort mot Hokksund

Mandag kveld var det duket for nok et lokaloppgjør for a-lags gutta. Bylaget Hokksund var motstander, og det ble som ventet en tett og tøff match.
Lagene delte både poengene og de røde kortene, et til hvert av lagene.

Det første kvarteret var bortelaget det førende laget og gikk fortjent opp i ledelsen etter 12 minutters spill. Sakte men sikkert kjempet hjemmelaget seg inn i matchen. Og det er en gåte at laget ikke utliknet etter drøye tjue minutter, men for åpen kasse gikk skuddet til Espen Thalerud på uforklarlig vis utenfor mål. Hjemmelaget trykket på og produserte flere sjanser, men som så mange ganger tidligere i år; ballen vil ikke i mål!

Etter drøye halvtimen fikk kortspesialisten på Hokksund, Dag Asbjørnsen, sitt andre gule og marsjordre. Men bare fem minutter senere fikk VIF’s bakerste mann se det røde også.  Keeper Bernt Ole Sprakehaug var utenfor 16 meteren og først på ballen, men mannen fulgte med. En usedvanlig ivrig pipeblåser sendte Sprakehaug i dusjen, en meget streng avgjørelse. Dermed ble det 10 spillere på hvert lag. Kantspiller Pål Spone tok på seg hanskene og skiftet drakt. Spone gjorde for øvrig en meget god match mellom stengene.
Matchbildet endret seg lite etter utvisningen, men hjemmelaget maktet ikke å finne nettmaskene før pause.

Hjemmelaget gjorde to bytter i pausen, inn med Svae og Engan, ut med Boustta og Thalerud. Og etter 10 minutter gav det resultat. En perfekt corner fra Lars Marius Winther fant innbytter Fredrik Svae foran kassa. Og Svae nettet sikkert med hodet.
Innsatsen og viljen til å vinne matchen var tilstede hos hjemmelaget, men evnen til å avgjøre var dessverre ikke tilstede denne solrike mandagskvelden. Dermed endte det hele med poengdeling, noe bortelaget så absolutt bør være mest fornøyd med.

Kampfakta
:

9. seriekamp, Vikersund stadion 15. juni 2015

VIKERSUND – HOKKSUND 1-1 (0-1)

0-1 (12) Hokksund
1-1 (55) Fredrik Svae

100 tilskuere.

Bernt Ole Sprakehaug, Ruben Iversen, Vegard Hansen, Stian Svae, Lars M Winther, Brahim Boustta (Glenn Engan inn 46. min) Ole E Marberg (Nicklas Andreassen inn 63. min), Kim F Winther (Ruben Hervig inn 85. min), Pål Spone, Lasse Tangen (Lars Bråthen Uhlen inn 79. min) og Espen Thalerud (Fredrik Svae inn 46. min).