A-laget: Tap til tross for god innsats

Med en forfallsliste som et vondt år får Vikersunds beste menn stablet på beina en relativ god tropp til bortematchen mot Jevnaker 2 allikevel.
Førsteomgangen var meget bra og da burde bortelaget gått til pause med ledelse. Men det sitter ikke helt i avslutningsfasen for våre offensive spillere om dagen og dermed 0-0 til pause.
Den andre omgangen startet også bra, men da vår keeper Christoffer Berg måtte gå ut pga skade ble noe av stabiliteten i de bakre rekker borte. Stopper Stian Svae må ta på seg keeperhanskene og flere rokeringer i det bakre leddet ødelegger noe for matchbildet. Hjemmelaget overtok da styringen i matchen og scoret to ganger før Ole Erik Marberg reduserte like før slutt.
Et hyggelig gjensyn på Jevnaker var debutanten Lars Bråthen Uhlen. Unggutten har vært meget god på junior og rekruttlaget i det siste og fikk sin debut denne mandagskvelden. Uhlen gjorde en fin figur det drøye kvarteret han fikk, og dette er en spiller det blir spennende å følge framover.

8. seriekamp, Jevnaker stadion 8. juni 2015

JEVNAKER 2 – VIKERSUND 2-1 (0-0)

1-0 (68) Erik Høibakk
2-0 (85) Kristian Orvang
2-1 (90) Ole Erik Marberg

Vikersunds lag: Christoffer Berg (Pål Spone inn 60. min.), Ruben Hervig (Anders Svendby inn 46. min), Vegard Hansen, Stian Svae, Lars M Winther, Moa Karim (Alexander Haveråen inn 86. min), Ole E Marberg, Kim F Winther, Pål Spone (Lasse Tangen inn 46. min), Brahim Boustta og Espen Thalerud (Lars Bråthen Uhlen inn 74. min).