A-laget: Gutta på vinnersporet igjen

2. pinsedag tok VIF-gutta en viktig 3 poenger i borteoppgjøret mot Ådal. Hallingby gress er alltid en fryktet arena, og det var en spent gjeng som entret den noe humpete gressmatta mandag kveld. Hjemmelaget stod med dobbelt så mange poeng som VIF før matchen, og med en lang liste med forfall var spenningen berettiget.

Det som ble vist av bortelaget den første omgangen var det høy klasse over. Flott spill fra første stund og gutta produserte et hav av målsjanser i denne omgangen. Etter 20 minutters spill fikk venstre back Lars M Winther ballen på drøye 20 meter. Et rask medtak av ball og et knallhardt skudd i steget overrumplet Ådals sisteskanse og 1-0 til Vikersund. En glimrende scoring av Winther. Drøye 10 minutter senere banket Moa Karim ei kanonkule på vei mot nettmaskene, men skuddet gikk rett på keeper. Kaptein Ole E Marberg, for anledningen i nye gule sko, doblet ledelsen etter 34. minutters spill. Midtbanespilleren banket ballen helt oppe i vinkelen med venstre fot fra snaue 30 meters hold. En glimrende prestasjon av Marberg.

Lagene gikk til pause med 2-0 ledelse til VIF.

Andre omgangen ble ikke all verden spillemessig. To lag som prøvde og prøvde, men som ikke evnet å putte ballen i mål. Dermed ebbet matchen ut med en solid 2-0 seier til VIF-gutta.

Alexander Haveråen (17) fikk sin debut i oppgjøret og kom fra det med et godkjent innhopp.

6. seriekamp, Hallingby stadion 25. mai 2015

ÅDAL – VIKERSUND 0-2 (0-2)

0-1 (20) Lars M Winther
0-2 (34) Ole Erik Hovde Marberg

Bernt Ole Sprakehaug, Ruben Iversen, Stian Svae, Kristian Syversen, Lars M Winther, Moa Karim (Espen Thalerud inn 60. min), Ole E Marberg, Kim F Winther, Brwa Ali, Brahim Boustta (Alexander Haveråen inn 79. min) og Pål Spone.