Vikersund – Kongsberg/Skrim

Kamprapport

Fredag og ny kamp sto for tur. Denne gangen var det Kongsberg/Skrim som sto på andre siden av banen. Jentene var revansjelystne etter det vonde nederlaget mot Hønefoss forrige uke. Taktikken fra Andersen og Tangen var klar, draktene flott bretta på plassene og kaffe i full kok! Det lå ann til en flott kveld på tangenodden og damene var klare. Vi får en verst tenkelig start på matchen og Kongsberg tar ledelsen etter bare minutter spilt. Men damene reiser seg og vi tar over banespillet. Vi får vår første store målsjanse litt ut av det blå i det Velstad snapper opp en ball og setter fart, Keeper er langt ute og Eva prøver et tidlig skudd, men dessverre går skuddet utenfor. Vi fortsetter å presse på og vi kommer stadig lenger fremover på banen, men svikter litt på den siste tredjedelen. Kongsberg får noen gratismuligheter og setter 2 til før pause. Vi går til pause med 3 i sekken. Pausepraten er positiv og vi er klare for å gå ut og vinne andreomgang. Vi starter andreomgang slik vi spilte i første og styrer kampen. Det lille Kongsberg kommer med blir mesterlig stoppet av et godt forsvar og en god keeper. Camilla har kommet inn på topp og markerer seg fort. Blir lagt i bakken og vi får frispark i farlig posisjon. Live lader kanonen og vi er det berømte kusehåret unna redusering. God sjanse til Vif. Vi fortsetter å presse på og kommer stadig nærmere Kongsbergburet. Med et godt kollektivt press gjennom hele omgangen får vi til slutt hull på bylen. Live får ball på 20-25 meter, lader kanonen  og smeller ballen rett i krysset bak en sjanseløs Kongsbergkeeper. 3-1 og reduseringen er et faktum! Stor jubel på benken, trenerteamet og Caroline sier; «hu har ei voldsom til slegge da!» Og ja, det kan vi bekrefte! Vi fortsetter å presse på, men får dessverre ingen flere mål. Kampen ender 3-1. Et resultat som ljuger og damene hadde fortjent et bedre resultat etter den knallharde jobbinga de legger ned. Om 2 uker venter Nordre Sande og da lukter det 3 poeng!

Kjempebra jobba av samtlige damer i dag, men vi velger å gi bestemann(dame) prisen til Marthe Karoline og Live. Marthe Karoline viser seg som en stødig stopper som rydder unna det meste og har god ballkontroll. Løper også til krampa tar a og det sier sitt! Live deler prisen med Marthe for knallhard jobbing i 90 minutter og topper det hele med en kjempegoal!