A-laget: Poengdeling i lokaloppgjøret mot Åmot/MFK 2

Mandag kveld var det duket for et ordentlig lokaloppgjør på Tangenodden. Det var naboklubben Åmot som gjestet Vikersund stadion. ÅIF har denne sesongen innledet et tett samarbeid med Modum FK, slik at laget heter Åmot/MFK 2. Åmotingene kom til match med en tropp som inneholdt 5 MFK’ere.

Hjemmelaget presterte en meget god førsteomgang. VIF-gutta kombinerte fint på begge kantene og gutta produserte flere store sjanser i denne omgangen. Midtveis i omgangen fikk debutanten Christian Berg en presis pasning som han tok godt vare på og ekspederte den sikkert i mål til 1-0 til Vikersund. Laget har i de første matchene denne sesongen produsert nok av sjanser, men har ikke vært dyktige og/eller heldige nok i den avsluttende fasen, slik at uttellingen ikke har vært god nok. Slik var det også denne mandagskvelden. Stor spilleglede og entusiasme framover på banen med gode kombinasjoner resulterte i kun en scoring til pause. Samtidig hadde kaptein Håvard Brandtenborg sammen med den bakre fireren full kontroll, kun et par langskudd fra Åmot som var beholdningen.
Dermed gikk lagene til pause med 1-0 til hjemmelaget.

Den andre omgangen ble ikke like god spillemessig fra hjemmelagets side. De gode kombinasjonene satt ikke like godt, og spillet skled ikke like godt som før pause. Og etter 10 minutter av andre omgang får en av bortelagets spillere kranglet ballen i mål, godt hjulpet av sine hender! Resten av omgangen blir preget av uryddig spill fra begge lag og det blir med kun en scoring til hvert av lagene ved full tid.

Innbytter Espen Thalerud som hadde kun vært på banen i 5 minutter, fikk det røde kortet etter en uheldig og ufin takling et kvarter før full tid. Her var det nok en smule overtenning fra Thalerud som lå bak den altfor sene taklingen. Det skulle også bli uavgjort i utvisninger i denne matchen, da Åmots Emil Evjen fikk se det røde rett før slutt.

Kampfakta

3. seriekamp, Vikersund stadion 4. mai 2015:

Ca. 100 tilskuere

VIKERSUND – ÅMOT/MODUM FK2 1-1 (1-0)

1-0 (25) Christian Berg
1-1 (55) Sten Østebø

Bernt Ole Sprakehaug, Glenn Engan, Håvard Brandtenborg, Kristian Syversen, Lars M Winther, Christian Berg, Brwa Ali, Ole Erik Marberg (Pål Spone inn 65. min), Brahim Boustta (Fredrik Svae inn 50. min), Kim F Winther (Espen Thalerud inn 75. min) og Lasse Tangen.

Dagens VIF-gutt: Håvard Brandtenborg