A-laget: Uavgjort i generalprøven

Lørdag var det duket for siste treningsmatch for A-lags gutta. Divisjonskollega DRIM fra Drammen gjestet Vikersund stadion. Hjemmelaget ville teste ute flere spiller i matchen, og noen ville også få prøvd seg i uvante posisjoner. Matchen åpnet i et rolig tempo med et visst overtak for hjemmelaget. Brahim Bousttas skudd etter snaue kvarteret var det første reelle forsøket i matchen. Men skuddet ble mesterlig reddet av DRIM keeperen. Etter 22 minutter fikk bortelaget frispark fra ca. 35 meters hold, litt ute til venstre. En perfekt serve fant et DRIM hode foran mål og bortelaget gikk dermed opp i ledelsen 1-0. Hvor var markeringen hos hjemmelaget i denne situasjonen? VIF-gutta kom til flere gode muligheter i den første omgangen, og den største var det Moa Karim som fikk. En presis pasning fra Brahim Boustta fant Karim alene på bakre stolpe, men hodestøtet fra Moa ble for svakt og gikk over mål. Dermed ebbet omgangen ut med en knapp ledelse til gutta fra Drammen.

Andre omgang var preget av et hjemmelag som jobbet hardt for en utlikning. Unggutten Pål Spone kom til flere gode forsøk, men siktet var ikke helt justert denne lørdagen. Skuddet til Kim Fredrik Winther etter 66. minutter ble avverget av en god og noe heldig DRIM keeper. Det skulle gå hele 79. minutter av matchen før hjemmelaget endelig fant veien til nettmaskene. En pasning bak bortelagets bakre firer ble tatt elegant ned av Lasse Tangen. Alene med keeper banket han ballen i nota og fastsatte sluttresultatet til 1-1.

– Dette var en grei gjennomkjøring. Vi gjør en OK match, men vi ser at vi har noe smårusk som vi må endre på før serieåpningen, kommenterte assistent Børre Østenengen rett etter matchen. – Veldig gledelig at vi starter matchen med 4 juniorer, og at vi totalt benytter oss av 5 juniorer. Det lover godt for framtida, avslutter Østenengen.

Treningskamp, Vikersund stadion 11. april 2015

Ca. 40 tilskuere

VIKERSUND – DRIM 1-1 (0-1)

0-1 (22) DRIM
1-1 (79) Lasse Tangen

Bernt Ole Sprakehaug, Ruben Hervig (Anders Svendby inn 63. min), Tom Korsgård, Vegard Jelstad (Håvard Brandtenborg inn 77. min), Lars M Winther, Moa Karim, Glenn Engan (Lasse Tangen inn 65. min), Ole Erik Marberg, Brahim Boustta, Alexander Haveråen (Pål Spone inn 37. min, Rune Flattum inn 88. min) og Kim F Winther.