A-laget: 3-1 seier over Haugfoss

Det var knyttet spenning til lokaloppgjøret på Tangen denne lørdagen. Gjestene fra Haugfoss som i år spiller i 4. divisjon har spilt en rekke meget gode matcher i vinter. Så vi var forberedt på en tøff match, og spent på om vi hang med på nivået. VIF-gutta kom best i gang i matchen og skapte et bra trøkk på de grønne fra Haugfoss, dog uten å produsere de helt store sjansene. På gjestenes første forsøk etter ca. et kvarter spill ble deres spiss felt, og dommer Drolsum dømte korrekt straffe til bortelaget. Den satte Håkon A Vollan iskaldt i nettet. 1-0 til gjestene. Drøye fem minutter senere utliknet VIF full fortjent etter en utsøkt pasning fra Kim F Winther. Den møtte Brwa Ali perfekt med hodet og gikk i mål via tverrligger, dermed stod det 1-1 i lokaloppgjøret. Resten av omgangen var relativt jevnspilt og lagene gikk til pause med stillingen 1-1.

I startfasen av andre omgang var det bortelaget som tok fatt i matchen, og skapte noen farligheter foran VIF-buret. Men det resulterte ikke i noen scoringer. Jevnt og trutt kjempet VIF-gutta seg inn i matchen igjen, og i kampens sluttfase var det hjemmelaget som var det førende laget ute på banen. Det resulterte i to scoringer det første på hodet av Brahim Boustta og det andre ved Lasse Tangen.

– Gutta følger matchplanen til punkt og prikke. Fokuset før matchen var å gjennomføre de tingene vi har trent på de siste ukene. Og de svarene vi fikk var positive, uttalte trener Øyvind Kjølstad rett etter matchen.

Treningskamp, Vikersund stadion 28. mars 2015                            Ca. 70 tilskuere

VIKERSUND – HAUGFOSS 3-1 (1-1)

0-1 (15) Håkon A Vollan (str.)
1-1 (22) Brwa Ali
2-1 (80) Brahim Boustta
3-1 (90) Lasse Tangen

Bernt Ole Sprakehaug, Tom Korsgård (Stian Svae inn 37. min., Ruben Iversen inn 60. min), Fredrik Svae, Kristian Syversen, Lars M Winther, Moa Karim (Pål Spone inn 54. min), Glenn Engan, Ole Erik Marberg, Brahim Boustta (Alexander Haveråen inn 81. min.), Brwa Ali og Kim F Winther (Lasse Tangen inn 60. min).
Haugfossmatchen mars15