A-laget: Vikersund ble nr. 4 i Julecupen

A-lags gutta endte til slutt på den kjipe 4. plassen i årets cup. Gutta hadde minst en fot i finalen, men en totalsprekk i siste del av semifinalen gjorde det slik at det ble bronsefinale isteden.

Matchfakta:
Kvartfinale: Vikersund – Hønefoss 4-4
Mål: Lars Marius 2, Vegard og Håvard.
Mål på straffer: Moa, Glenn, Lars Marius og Lasse. Seier 4-2 på straffer….
Dramatikk da Hønefoss vant på straffer, men Vikersund protesterte på regelbrudd fra Hønefoss sin side. Protesten ble godkjent og Vikersund vant rett og rimelig den andre gjennomføringen, og dermed var laget klar for semifinale.

Semifinale: Vikersund – Modum FK 2 3-5
Mål: Moa, Kim Fredrik og Lars Marius.
VIF åpnet meget bra og ledet 2-0 til pause. Laget økte ledelsen til 3-0 rett etter hvilen. MFK fikk tildelt et unødvendig straffespark som de putta på, og derfra og ut var det helt mørkt for VIF-gutta. Fra å ha minst en fot i finalen, ble det isteden den utrolig kjipe bronsefinalen på gutta.

Bronsefinale: Vikersund – All Stars Ringerike 4-9
Mål: Håvard 2, Ole Erik og Lars Marius.
VIF åpnet med en 1-0 ledelse, men var regelrett for slitne i bein og hoder etter to tøffe matcher og tapte til slutt forholdsvis klart.

Disse spilte for VIF1 søndag: Lag: Alexander Sjøberg, Vegard Hansen, Håvard Brandtenborg, Glenn Engan, Lars M Winther, Kim F Winther, Moa Karim, Lasse Tangen og Ole Erik Marberg.