A-laget: 3 poeng mot Sylling

Søndag tok VIF- gutta nok en skalp i 5. divisjon med seier 5-2 over Sylling på Sylling stadion.

Det som ble prestert ute på det flotte naturgresset i første omgang er ikke mye å skrive hjem om. I korte trekk en svært svak omgang av VIF-gutta, som manglet både trøkk og presisjon.

I andre omgang var det et helt nytt lag som entret matta. Aggressivitet og engasjement var elementer som lagledelsen snakket om i pausen, og det virket som det hjalp.

Etter kun fire minutters spill av andre omgang lå ballen i nota bak Sylling-keeperen. Moa Karim raidet opp langs venstre siden og inne foran mål fant han Kim F Winter som satte inn dagens første for VIF og sitt 13. mål for sesongen. Da var det balanse i regnskapet. Kun få minutter senere var det klart for VIF-ledelse. Lasse Tangen førte VIF opp i ledelsen 2-1 fra krittmerket.

Etter drøye timen var samme mann frampå igjen og bredsidet enkelt inn corneren fra Lars M Winther. 3-1 til Vikersund fra Tangen s høyre fot. Med drøye ti minutter igjen av matchen ladet Ole Erik Marberg kanonen, og et noe slett keeperspill fra hjemmelaget gjorde at skuddet fra vel 35 m gikk i mål.
Et par minutter senere skulle Lasse Tangen sette sitt tredje for dagen og sin scoring nr. 35 for sesongen. Et vakkert angrep ble rullet opp på venstre kant der Ruben Hervig spilte Pål Spone fri. Spone satte på turboen, kom seg ned til dødlinja og la en perfekt pasning til Lasse Tangen som banket inn 5-1 til Vikersund.

Det siste som skjedde på stadion denne søndagen var at hjemmelaget fikk frispark på 17 meter. Syllingspilleren hamret løs, og ballen føyk helt oppe i vinkelen. Drømmetreffet fastsatte sluttresultatet til 5-2 til Vikersund.

Førstkommende torsdag kommer serieleder Drammen FK til Vikersund, og da må gutta være påskrudd fra første sekund. Da vil det garantert bli et spennende toppoppgjør i 5. divisjon avdeling 1.

Kampfakta
:

20. seriekamp, Sylling stadion 12. oktober 2014:

SYLLING – VIKERSUND 2-5 (1-0)

1-0 (04) Sylling
1-1 (49) Kim F Winther
1-2 (52) Lasse Tangen (str)
1-3 (68) Lasse Tangen
1-4 (80) Ole Erik Marberg
1-5 (82) Lasse Tangen
2-5 (90) Sylling

Bernt Ole Sprakehaug, Ivar Heimstad (Glenn Engan inn 30. min.), Håvard Brandtenborg, Kristian Syversen, Lars M Winther (Ruben Hervig inn 69. min.), Moa Karim, Ole Erik Marberg, Tom Korsgård, Brahim Boustta (Pål Spone inn 52. min.), Kim F Winther og Lasse Tangen.