B-laget: Sur start på høstsesongen.

Graabein inviterte til høstens første 7.divisjonskamp på en av fylkets minste baner. Når gresset i tillegg var stedvis altfor langt, krittmerkene oppført av en full sjømann og regnet lavet ned ved ankomst, var lista lagt…

Vikersund, anført av en frisk og hardtarbeidende Vegard Jelstad, styrte alt de første 18 minuttene. Hjemmelaget var knapt over midten, og Vikersund produserte flere potensielle målsjanser. Men, det var Graabein som fikk det første målet. To raske duelltap på vår venstrekant endte med scoring fra kloss hold. Mange rødkledte mente å ha sett en tydelig offside, men dommeren var av en annen oppfatning. En kalddusj for Vikersund, som bare to minutter senere måtte konstatere at hjemmelaget økte til 2-0. Et innkast for Graabein ble stusset videre to ganger, og førte spissen alene mot vårt mål. Keeper kom ut, men Graabeinspissen lobbet lekkert , – i mål.

Resten av omgangen har Vikersund styringen på kampen igjen, men greide ikke omsette et spillemessig overtak i scoringer. Pausen ble brukt til drøfting av situasjonen. Ballen må mer ut på kant er en av løsningene som diskuteres.

Omgangen er bare noen minutter gammel da Graabein får frispark på midten. Ballen lempes inn i bakrom, og der dukker en Graabeinspiller opp. Han plasserer ballen vakkert i keepers lengste hjørne, og hjemmelaget leder dermed 3-0. Dette var ikke planen, men Vikersund har nok av tid til å reise seg. Pausens tema om mer bredde brukes kun sporadisk, men når det skjer blir det farlig. Etter 12 minutter fosser Fredrik frem på venstrekanten. Opp-passeren blir parkert, og backen ser ingen annen utvei enn å felle hurtigtoget på vei inn i boksen. Straffe til Vikersund, og som vanlig settes den sikkert i mål av Lasse. Håpet er tent!

Etter 26 minutter gjentar historien seg. Fredrik fosser forbi alt og alle, legger ballen fint inn i feltet til Kim Fredrik. Han gruses i bakken, og Vikersund tildeles nok en straffe. Lasse tester keeperen igjen, og nok en gang blir det scoring, 3-2! Etter dette er det bare ett lag på banen, men mål blir det ikke. Mange ganger er laget nære på, men vi er rett og slett ikke gode nok. Et surt tap mot en motstander vi burde slått.

Vikersunds lag: Vebjørn Baustad, Bernt O Sprakehaug, Ronny Jevne, Pål Spone, Fredrik Svae, Tom R Finsrud, Ole E Marberg Hovde, Vegard Jelstad, Kim F Winther, Lasse Tangen, Ruben Hervig, Geir M Svae, Kenneth Laupet, Thomas L Andersen.