Nytt junior-tap.

For tredje gang på like mange forsøk gikk Vikersunds junior-lag av banen med tap som resultat. Solberg ble for sterke, og vant med sifrene 3-1. Spillemessig var kampen rimelig åpen, og kunne fort endt med poengdeling. Men to Solberg-mål de siste åtte minuttene avgjorde kampen.

SolbergSK

Vikersund startet kampen godt, og vi på sidelinja tenkte at her var det mulig å hente tre poeng. Vi kjørte kampen i starten, og hadde muligheter, uten at det ble noe av det. Solberg hadde en tydelig taktikk i første omgang, og det var bare flaks at de ikke fikk mer en ett mål. Lang ball frem, løpe fort forbi vårt flate forsvar + avslutning. Det var på denne måten de tok ledelsen, litt mot spillets gang, etter et snaut kvarter. ti minutter senere utlignet Pål, etter en lignende situasjon. Flott gjennomspill fra Ivar, og en kald avslutning førte til 1-1.

Solberg fortsatte sine lange fremspill, og vi greide ikke demme opp, hverken oppspillene eller løpene. 1-1 til pause var ok, men litt flatterende.

Andre omgang var lik den første, Solberg styrte spillet og vi hang bare sporadisk med. Hjemmelaget spilte mer langs bakken nå, og det gikk ofte litt for fort for oss. Laget kjempet godt, og viste at det bor mye i laget, men vi sliter med kommunikasjon og samspill. Likevel fikk vi til noen avslutninger, uten at det ble veldig farlig. Med 10 minutter igjen av kampen satt vi med følelsen at vi kunne komme hjem med ett poeng, men slik ble det ikke. 2-1 kom på en situasjon som lignet mye på offside, etter litt klabb og babb i eget forsvar. Da gikk lufta litt ut av ballongen, og minutter før slutt satte Solberg spikeren i kista med sin scoring til 3-1.

Neste kamp er hjemme, og da regner vi med at trener Pål har fått tettet igjen både lekkasjen hjemme OG forsvaret vårt. Vel møtt på Tangen 28.05