G-16 ubeseiret etter 12-3 mot ROS 7er.

Det var klart for 7er kamp mot ROS på kunstgresset på Tangen. Trenerne hadde delt inn laget slik at 3 spilte fast mens resten byttet 4 og 4 for hvert 10 minutt. Dette fungerte bra og vi kunne benytte hele 15 spillere. VIF gikk rett i angrep og 1-0 lå bak ROS sin keeper etter bare 2 minutter. Laget sovnet imidlertid litt og det tok 30 minutter før spillet løsnet, da ledet ROS 3-2. Siden utligningen til 3-3 etter halvtimen var det kun et lag på banen og VIF ledet 7-3 til pause. 2.omgang fortsatte i samme sporet og VIF stoppet ikke før det stod 12-3. Laget er nå ubeseiret i serien og leder 3 poeng foran HBK 2. Det gjenstår 2 kamper i vårsesongen. Hjemme mot Haugfoss og borte mot Holeværingen.

Tirsdag 28.05.13. kl.1930 på Vikersund kunstgress.

Vikersund-ROS 7er (7-3) 12-3.
Mål: Pål Spone 4, Kim Fredrik Winther 3, Alxander Haveråen 1, Ruben Hervig 1, Håkon Ørpen 1, Brahim Boustta 1, Benjamin Valborgland 1.
Dommer: Ove Carstensen Solberg SK.

Vikersund stilte med følgende spillere. Benjamin Valborgland-Ivar Heimstad-Kim Fredrik Winther-Petter Stenbro-Aleksander Jørgensen-Pål Spone-Daniel Skage Schou-Alexander Haveråen-Tage Gundhus-Mikael Gundhus-Håkon Ørpen-Ruben Hervig-Benjamin Engebretsen-Brahim Boustta-Niklas Didriksen.

1.omgang.
2 minutter: 1-0 Ivar spiller Kim Fredrik som skyter, keeper halvklarerer, Pål setter returen.
10 minutter: 1-1 3 ROS spillere kommer alene med keeper.
16 minutter: 1-2 Nytt rot i forsvaret.
17 minutter: 2-2 Ivar spiller til Alexander som skyter fra 15 meter via keeper og i mål.
20 minutter: 2-3 Passivt spill etter corner.
30 minutter: 3-3 Kim Fredrik spiller Ruben som knaller til fra 15 meter, utagbart for keeper.
31 minutter: 4-3 Daniel forserer og skyter, Kim Fredrik styrer inn ballen.
33 minutter: 5-3 Ivar spiller til Kim Fredrik som skyter hardt i tverrliggeren, Pål setter returen med hodet.
36 minutter: 6-3 Pål vinner ballen og går selv inn og scorer.
38 minutter: 7-3 Ivar slår corner som Petter header i tverrliggeren, Kim Fredrik setter returen.

2.omgang.
43 minutter:   8-3 Håkon skyter og Kim Fredrik felles idet han skal ta returen. Kim Fredrik setter selv straffen.
47 minutter:   9-3 Mikael vinner ballen og forserer før han spiller Håkon. Håkon curler ballen elegant i hjørnet.
56 minutter: 10-3 Brahim dribler seg ned på sida og spiller Kim Fredrik foran mål. Kim Fredrik vender opp og spiller Brahim på åpent mål.
67 minutter: 11-3 Daniel vinner en ball på midten og spiller Pål som scorer sikkert.
75 minutter: 12-3 Brahim på et nytt drible show og blir felt. Keeper Benjamin får æren av å avslutte mål festen.