Guttelaget vant alt i julecupen.

Vikersund sitt guttelag var helt suverene i Sundhaugen Skysstasjons Romjulscup i Modumhallen søndag 30.januar. Laget vant alle sine kamper med en målforskjell på 26-3. De fikk både toppscoreren ved Kim Fredrik Winther med 8 mål, og turneringens beste spiller ved Ivar Heimstad. Cupen som i år var et samarbeide mellom klubbene Modum, Haugfoss og Vikersund ble en kjempe suksess både på og utenfor banen.
I junior klassen deltok det 8 lag fordelt på 2 puljer. 3 fra Modum og Åmot og 1 fra Haugfoss og Vikersund. Finalen ble et jevnt oppgjør mellom 2 av Modum lagene, hvor Modum 3 til slutt vant 2-1. På vinner laget spilte Vikersund guttene Jørgen Stenbro, Daniel Stusvik Haug og Labinot Iballi. Toppscorer med 7 mål og turneringens beste spiller ble Åmot gutten Markus Olsen.
I gutte klassen deltok det 11 lag fordelt på 3 puljer. 3 fra Vikersund og Åmot, 2 fra Haugfoss og Birkebeineren og 1 fra Svelvik. Hvert lag benyttet 4 utespillere + keeper. Innledende puljespill ble spilt over 1×14 minutter. Semifinaler og finale ble spilt over 2×12 minutter med 2 minutters pause.
Vikersund hadde delt lagene sine i VIF United, City og Wednesday hvor United var et toppet lag. Det var spillere fra 97(1), 98(8), 99(10) og 00(1) som deltok.

Vikersund Wednesday.
Even K.Kopland-Mats Klevstad-Vegard Bonsaksen-Henrik Ellingsen-Tage Belgum Gundhus- Bjørn Roness-Håkon Ørpen. (Stian Svendsrud-Jørgen Thingstad 1 kamp).

Åmot 1-VIF Wednesday 3-0.
Birkebeineren 2-VIF W. 2-1. Mål: Vegard 1.
VIF W-Svelvik 0-2.

Vikersund City.
Sander KristiansenOscar Bondø-Kristoffer Hartz Braathen-Stian Svendsrud-Jørgen Thingstad-Sander Pedersen-Mats Klevstad. (Vegard Bonsaksen 1 kamp).

Åmot 2-VIF City 3-1. Mål: Vegard 1. Assist: Jørgen 1.
VIF C-Birkebeineren 1 0-9.
VIF C-Haugfoss 1 0-5.

Vikersund United.
Daniel Skage Schou-Henrik Skretteberg Stærkebye-Aleksander Jørgensen-Alexander Haveråen-Kim Fredrik Winther-Ivar Heimstad-Even Bottolfs.

VIF United-Åmot 3 6-0. Mål: Kim Fredrik 2, Ivar 2, Even 2. Assist: Alexander J 1, Henrik 1.
Haugfoss 2-VIF U 1-2. Mål: Kim Fredrik 2. Assist: Even.
VIF U-Åmot 3 6-0. Mål. Aleksander J 3, Kim Fredrik 1, Even 1, Henrik 1. Assist: Ivar 2, Even 1, Henrik 1, Aleksander J 1, Kim Fredrik 1.
Haugfoss 2VIF U 0-4. Mål: Kim Fredrik 1, Alexander H 1, Henrik 1, Selvmål 1. Assist: Ivar 2, Even 1.
Semifinale.

Birkebeineren 1-VIF U (1-4)2-5. Mål: Kim Fredrik 2, Even 1, Alexander H 1, Aleksander J 1. Assist: Ivar 2, Kim Fredrik 2, Henrik 1.
Finale.

Svelvik- VIF U (0-2)0-3. Mål: Ivar 2, Aleksander J 1. Assist: Even 2, Kim Fredrik 1.

Trener og lagleder teamet: Magne Ellingsen, Rune Klevstad, Lars Marius Winther, Trond Winther og Kjell Skretteberg.

Skrevet av: Trond Winther.

Bilder fra Modumfk.no/mfk/table-siste-nytt/2355-hjemmeseire-i-sundhaugens-romjulscup.html