G-98 med utrolig opphenting mot SIF 3.

På en regntung kunstgress bane på Tangen lå Vikersund G-98 under 2-5 for SIF 3 da det gjenstod 3 minutter av ordinær tid, men klarte uavgjort 3 minutter på overtid i en dramatisk sluttspurt. Trenerne Stenbro/Winther gjorde et taktisk bytte da de tok ut en av midtstopperne og satte inn en offensiv midtbanespiller da det gjenstod 4 minutter av ordinær tid. Av spillerne vil vi særlig trekke frem Pål Spone som vi i løpet av kampen brukte som spiss, midtbanespiller og som avsluttet som midtstopper. Meget bra innsats av en anvendelig spiller. Ellers pluss til hele laget for å stå på til siste slutt og ikke gi opp.

Fredag 11.05.12. Kl.18.00 på Vikersund kunstgress.

VIF – SIF 3 (2-2) 5-5.

Mål: Kim Fredrik Winther 1, Even Bottolfs 1, Lars Bråthen Uhlen 1, Henrik Skretteberg Stærkebye 1, Alexander Haveråen 1.

Dommer: Vidar Støa, IBK.

Ingen gule eller røde kort.

Vikersund stilte med følgende lag:Sander Kristiansen(73)-Håkon Ørpen(73)-Lars Bråthen Uhlen(68)-Sivert Drolsum(63)-Alexander Haveråen(73)-Aleksander Jørgensen(63)-Kim Fredrik Winther(73)-Henrik Skretteberg Stærkebye(65)-Petter Stenbro(43)-Pål Spone(73)-Kristoffer Hartz Braathen(15)-Even Bottolfs(35)-Benjamin Engebretsen(28)-Tage Belgum Gundhus(38)-Niklas Didriksen(10)-Kjetil Hellum(10).

1.omgang. Kampen er bare 2 minutter gammel når SIF smeller til fra 20 meter og ballen fisker på den glatte kunstgressbanen og går under keeper 0-1. Etter 16 minutter er SIF på et nytt raid på vår venstre side, men skuddet fra distanse redder Sander, men må gi retur. Returen blir bare klarert av vårt forsvar ut på 14 meter, her venter en SIF spiller som sender den knallhardt langs bakken. På nytt fisker ballen under keeper 0-2. 2 minutter seinere er det VIF sin tur. Kim Fredrik skyter fra skrått hold helt ute ved sidelinja 20 meter ute på vår venstre side og keeper slår ballen i målet, 1-2. Etter 22 minutter er Kim Fredrik på ny tur nedover vår venstre side og innlegget treffer Pål, men keeper slår ballen ut i feltet. Det oppstår klabb og babb inne i feltet og Even lobber ballen elegant i mål,2-2. 4 minutter før omgangen er over slår Lars en høy ball som Kim Fredrik stusser videre med hodet. Pål kommer på løp igjennom i midten, men skyter rett utenfor.

2.omgang. Før det er gått 1 minutt står det 2-3 til SIF når en av deres spillere treffer godt fra 16 meter og ballen fyker inn helt opp under tverrliggeren. 4 minutter seinere er det en corner som går igjennom hele VIF feltet og en umarkert SIF spiller kan sette ballen i mål på bakre stolpe fra 1 meter, 2-4. Etter 10 minutter kommer en reprise på SIF sitt tredje mål når en spiller får stå aleine på 16 meter og limer ballen oppunder tverrliggeren, 2-5. Spillet bølger nå frem og tilbake uten at noen av lagene klarer å skape de helt store sjansene. Nærmest er nok SIF på et innlegg, men Sander redder mesterlig skuddet fra kort hold. Etter 33 minutter vinner Lars, som har kommet inn som spiss de siste minuttene, ballen på midten og forserer frem til dødlinja. Han dribler seg innover langs dødlinja og slår ballen 45 grader ut, der står Kim Fredrik som knaller ballen i tverrliggeren og ut på banen. Petter vinner ballen og spiller til Henrik som står på 16 meter, Henrik trer ballen igjennom til Lars som bredsider ballen i mål fra 7 meter, 3-5. Dommer signaliserer at det er lagt til 3 minutter og vi satser alt fremover. 1 minutt på overtid er det Henrik som vinner ballen på midten og spiller opp Lars. Lars legger igjen ballen til Kim Fredrik, som ser Henrik kommer på en overlapp og slår han nydelig igjennom. Henrik forserer til dødlinja og vender bort en spiller og fra skrått hold lobber han over keeper og i en forsvarer som står på mål streken og i mål, 4-5. Nå er gutta virkelig tente og i det 38 minutt vinner Lars en corner fra vår høyre side. Alexander går ut for å ta en innøvd corner, og trenerne sender hele laget opp i SIF sitt straffe felt. Corneren er perfekt og går via 2 SIF spillere og keeper før den legger seg til ro rett over målstreken, 5-5 og kampen er over.