A-laget tapte siste kamp før seriestart.

Vikersund A-lag tapte for det nystartede 7 divisjonslaget Huringen i sin siste oppkjøringskamp før seriestart. Huringen stilte med en del rutinerte spillere, som Kenneth Kvalheim og den tidligere Modum treneren John Reidar Jensen på laget. Kampen var lenge jevn, men det ble noen slitne Vikersund bein etterhvert og endel byttinger utover i 2.omgang. Hele 19 Vikersund spillere fikk prøve seg.

VIF-Huringen (0-0) 0-2.

Dommer. Hans Egil Drolsum.

VIF stilte med følgende lag. Christoffer Berg(75)-Vegar Wold(90)-Gunnar Dokken(45)-Ronny Jevne(90)-Stian Wahl Moen(68)-Andreas Sæthre(65)-Tom Korsgård(90)-Elvis Zekaj(80)-Mads Kleiv(45)-Lasse Tangen(41)-Tommy Svendsrud(65)-Enis Zekaj(49)-Jørgen Stenbro(45)-Sondre Orsteen(45)-Vegard Jelstad(25)-Kim Wold(25)-Lars Marius Winther(22)-Lars Sørfang(15)-Mohammad Karim(10)

1.omgang. Begge lag føler litt på hverandre de første 10 minuttene. Etter 14 minutter blir det et gjennomspill på vår høyre side, som vingen slår inn til spissen sin på 16 meter. Denne avslutter lavt i venstre hjørne, men Chris redder glimrende. 2 minutter seinere er det VIF sin tur når Lasse snapper et for løst tilbakespill. Han prøver å runde keeper, men denne kaster seg i beina til Lasse og redder. 27 minutter og  Huringen får en ny stor sjanse når Ronny header for løst tilbake til keeper, men avslutningen redder Chris. 31 minutter og Tommy vinner ballen i en skli takling på 30 meter, ballen går til Tom som spiller Mads igjennom. Skuddet til Mads går imidlertid rett utenfor, men han burde spilt Lasse som stod helt umarkert. Etter 34 minutter får spissen til Huringen gult kort etter en stygg takling mot Chris, som blir skadet i lysken. Minuttet etterpå spiller Huringen seg frem til et skudd fra 16 meter midt foran mål. Det lave skuddet går helt borte i hjørnet, men Chris redder mesterlig til corner. 5 minutter før pause slår Tommy en corner som blir headet ut på 35 meter, Mads knaller til på volley og keeper får så vidt slått til corner. 0-0 til pause.

2.omgang. Etter 53 minutter står Sondre for høyt i banen og et langt fremspill går over hodet hans og til spissen til Huringen. Spissen avslutter rett utenfor fra 16 meter. Minuttet seinere header Huringen rett over fra 8 meter etter corner. 57 minutter og Huringen tar et raskt kast på vår venstre side. Forsvaret sover og spissen til Huringen får vende og ta med seg balle inn i 16 meteren, og litt på skrå fra 10 meter knaller han ballen utagbart i motsatt kryss. 0-1. Etter 64 minutter slår Ronny en 5 meter rett i beina på en Huringen spiller, men Chris redder på ny skuddet til corner. Etter 65 minutter får Vegar W gult kort etter en felling rett på utsiden av hjørnet på 16 meteren på vår høyre side. Frisparket går imellom hele feltet og rett i mål. 0-2. 74 minutter og Huringen spiller seg igjennom på vår høyre side, men på ny er Chris der og redder til corner. Han skader dessverre fingeren på redningen og må bytte. Sondre tar på seg hanskene og holder målet reint de siste 15 minuttene.

Vikersunds beste spiller var keeper Christoffer Berg.

Pluss også til Ronny, Gunnar og Mads.